Home > Intellectual Property > Post runs a correction on the RIAA article

Post runs a correction on the RIAA article

January 8th, 2008

The Washington Post got the message (if not from me, then from other sources with a wider audience), and published a correction to Marc Fisher’s inaccurate story on Atlantic v. Howell. The correction reads:

A Dec. 30 Style & Arts column incorrectly said that the
recording industry “maintains that it is illegal for someone who has
legally purchased a CD to transfer that music into his computer.” In a
copyright-infringement lawsuit, the industry’s lawyer argued that the
actions of an Arizona man, the defendant, were illegal because the songs were located in a
“shared folder” on his computer for distribution on a peer-to-peer
network.

At least they corrected it. But it reminds me that the standard print newspaper practice of burying corrections someplace deep in the paper (and, in the case, website) is as atrocious as it has always been. Corrections, especially for regular columns, should run in the same space that the original ran and run above the lede, not at the bottom of the column.

Greg Intellectual Property

  1. No comments yet.
  1. No trackbacks yet.